>>POWRÓT DO SPISU TREŚCI SŁOWNIKA REKLAMY<<

K-board

dwustronna, podświetlana tablica reklamowa o wymiarach 219 x 162 cm, montowana na dachu kiosku handlowego.

Kafeteria odpowiedzi

zestaw możliwych odpowiedzi przewidzianych przez autora pytania zamkniętego np. w kwestionariuszu ankiety.

Kalandrowanie

proces mający na celu nadanie wstędze papieru lub arkuszowi tektury większej gładkości, zwartości i połysku oraz wyrównanie grubości wstęgi lub arkusza na całej szerokości.

Kampania reklamowa

formy i środki oddziaływania na nabywców rożnych rodzajów reklamy, w wielu miejscach ich rozpowszechniania, za pomocą zespołu wzajemnie powiązanych środków przekazu dla wywarcia możliwie silnego wpływu na decyzje nabywcze i postępowanie konsumentów na danym rynku; jej celem jest osiągnięcie zamierzeń firmy strategicznie zaplanowanych w planie marketingowym. (W. Šmid, Encyklopedia promocji i reklamy, Kraków 2001)

Key fact

(ang. key 'klucz’, fact 'fakt’) cecha marki wybrana do wyeksponowania w reklamie.

Kolumna

skład uformowany według określonego formatu, odpowiadający stronicy druku.

Korekta

poprawianie błędów w tekście przygotowywanym do druku, np. na próbnych odbitkach, dokonywane za pomocą specjalnych, umownych znaków.

Krój pisma

charakterystyczny obraz zestawu znaków o jednolitym kształcie, np. Baskerville, Garamond, Gill. Oryginalny krój pisma nadaje indywidualny charakter liternictwu użytemu w tekście.

Late pool

(ang. late 'późny’, pool 'pula’) rodzaj badania wyborczego; po zakończeniu głosowania ankieterzy oczekują na wyniki wyborów w danej komisji i sporządzają kolejną prognozę, tym razem na podstawie cząstkowych danych o rzeczywistym rozkładzie głosów (patrz: exit pool).

Layer

(ang. 'warstwa’) przezroczysta nakładka na obraz na stronie internetowej spełniająca funkcje reklamowe.

Layout

(ang. 'plan, układ’) układ graficzny ogłoszenia prasowego (książki, artykułu), określający wzajemne proporcje i położenie ilustracji, tekstu, nagłówka czy sloganu. (J. Kall, Reklama, Warszawa 1998)

Liczba czytanych wydań

(LCW) zmienna przyporządkowująca każdemu z respondentów liczbę czytanych wydań danego tytułu prasowego w cyklu sezonowym.

znak graficzny, symbol, przynależny danej marce lub firmie. Obecny na opakowaniu, w nagłówkach listów, w reklamie, itd.

Łam

pionowy blok zarezerwowany dla tekstu, leżący na kolumnie, posiadający określoną szerokość i długość, czym się różni od szpalty posiadającej tylko szerokość, a długość dowolną (określoną wielkością całości tekstu).

Łamacz

osoba zajmująca się formowaniem kolumny książki lub czasopisma przygotowywanego do druku.

Łamanie

formowanie kolumn gazet i czasopism, stronic książek ze szpalt, zdjęć, map, tabel i innych elementów tekstu drukowanego.

>>POWRÓT DO SPISU TREŚCI SŁOWNIKA REKLAMY<<