>>POWRÓT DO SPISU TREŚCI SŁOWNIKA REKLAMY<<
Spis treści
Image
(fr., ang. 'wizerunek’) 1. obraz danej osoby stworzony na podstawie jej osiągnięć, działalności zawodowej lub przez nią kreowany. 2. wizerunek czegoś.
Impozycja
rozłożenie różnych stron dokumentu na arkuszu drukarskim, umożliwiające otrzymanie po wydrukowaniu poprawnej kolejności stron publikacji.
Impulse purchase
(ang. impulse 'bodziec, odruch’, purchase 'kupno, nabywać’) nieplanowany, spontaniczny zakup dokonywany najczęściej pod wpływem zabiegów psychologicznych stosowanych przez twórców reklam czy specjalistów psychologii sprzedaży.
Individualized television
(ang. individualized 'indywidualizowany’, television 'telewizja’) telewizja umożliwiająca dostosowanie programu do indywidualnych potrzeb odbiorcy; obejmuje: możliwość zmiany punktu widzenia kamery podczas oglądania programu, udział w teleturniejach i badaniach opinii publicznej.
Informercial
(ang. information 'informacja’, commercial 'handlowy’) spot reklamowy w formie filmu instruktażowego, podkreślający zalety i unikalne cechy danego produktu.
Infotainment
(ang. Information 'informacja’, entertainment ’ rozrywka’/’widowisko’) informacja medialna zawierająca także elementy rozrywkowe. Dostarcza odbiorcy nie tylko wiedzy na dany temat, ale także rozrywki, zarówno przez treśc, jak i formę.
Insert
wkładka. Dodatkowe ogłoszenie o niestandardowym formacie, dołączane do gazety lub czasopisma. Może być wkładane luzem lub wszywane.
Intermedia
wybór spośród dostępnych środków masowego przekazu; dobrane do kampanii reklamowej środki przekazu tworzą tzw. media-mix. (J. Kall, Reklama, Warszawa 1998)
International Code of Advertising Practice
(ang.) Międzynarodowy Kodeks Praktyki Reklamy; zbiór zasad dotyczących etycznego aspektu reklamowania.
Interstitial
(ang. 'przerywnik’) rodzaj bardzo inwazyjnej reklamy internetowej, która pojawia się w osobnym okienku przeglądarki o wielkości całego ekranu monitora przed załadowaniem właściwej strony WWW. Reklama trwa zazwyczaj od kilku do kilkudziesięciu sekund.
Introligator
osoba zajmująca się oprawianiem książek.
Investor relations
(ang. investor 'inwestor’, relation 'stosunek’) działania polegające na zbudowaniu i utrzymaniu zaufania inwestorów co do przyszłości firmy; służy temu zatrudnianie uznanych audytorów, prezentacje dla analityków i udziałowców instytucjonalnych, wydawanie pozytywnych raportów finansowych.